lördag, september 24, 2005

fjantig punk

jag köper aaaldrig pop/rock längre, nåja ytterst sällan iallafall (när det inte gäller wilco förstås). för ett par dagar sedan blev det en smörballadskivka med r kelly och wu-tang clans debut från ebay. idag ser jag fram emot att vinna daft punks discovery på ebay. kollade runt på lite musiksidor, pitchforks recension av daft club där mer eller mindre väletablerade namn får tillfälle att remixa om discovery lite som de vill blev inte så väl mottagen. kan man säga. jag menar här har de rätt, det värsta valet du kan göra när du ska mixa one more time är ju att köra en akustisk josé gonzales tolkning av den. både trist och fruktansvärt dumt när i princip hela texten består av

one more time, we´re gonna celebrate
aha o´yeah lets start the dancing

något ljushuvud på pitchfork fick idén att visualisera Romanthonys lustmord av one more time genom att med enkla före/efter-teckningar jämföra originalet med mixen. en av de roligaste recensioner jag läst denna sidan milleniebuggen.


ikväll ska jag till shirly och förklara för henne varför hon, på grund av mitt beteende i malmö igår, antagligen aldrig mer kommer kunna visa sin nuna på klubb crush.