måndag, september 19, 2005

back to the crib where we be coolin´

var och såg kalle och chokladfabriken, eller johnny depp kollar oprah och dissar småbarn i två timmar som arbetstiteln var, nu i helgen. klart jag gillade den. tim burton bjuder på sneda hus och brittiskt industrialism-sunk.

Nu i veckan har jag äntligen tagit slut på min tandkrämstub. ni vet hur det är, i början när tuben är full är det bara glada dagar, man känner sig som king of the world tandkrämsmässigt sett. den där fåfänga tanken att 'ja den här tandkrämstuben kommer ju vara för evigt, äntligen är mina tandkrämstubs-problem överstökade' (gäller främst de där stora 100ml-tuberna) infinner sig relativt naturligt och man lägger sin energi på viktigare saker. men en dag när du står där redo med borsten i hand är tuben inte mer än halvfull och tanken slår dig hur anskrämlig en halvfull tandkrämstub egentligen är. nu börjar kampen mot klockan, aldrig har du varit mer nitisk när det kommer till att regelbundet se efter din tandhygien. ditt mål är att så snabbt det är fysiskt möjligt göra slut på den där tuben för att kunna komma tillbaka till det där ideala tillståndet av att återigen ha en full, stolt och glimrande tandkrämstub i skåpet. ni vet när den fortfarande står upp sådär ståtligt.

vad jag vill säga är att efter att ha kämpat flera veckor mot den där fula nästan tomma tandkrämstuben (för det finns alltid lite mer) är den nu utpumpad till sista tandkrämsmolekyl. jag har fått börja på en ny tub och livet leker. misströsta ej, en dag kommer även du välsignas på detta vis.

äntligen äntligen äntligen har jag fått tag på 2 live crews coolin´, lätt på hiphop-topp 5. solskenshiphop i miami med cadillacs och massa latinos i högklackat.

shout outs till min lilla bombadill för låten.

1 Comments:

At 9:52 fm, Anonymous Anonym said...

iiih. sten stensson kväll hemma hos mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home