torsdag, september 01, 2005

varför har sandra bullock en röd vagn?

kolla på ice cube, han är grabben hela dagen han med flanellskjorta och sin finaste snusnäsduk på. ena sekunden wastar han snubbar på hörnet för att de slängt blickar på hans biatch och nästa sekund sitter han som en ängel hemma vid köksbordet och plirar ivrigt när morsan slänger upp lite scrambled eggs på tallriken. då kommer man undan med allt, vänta bara och se vad som händer om du skulle våga dissa hans mor. då jävlar kan du öppna ytterdörren lite sömndrucken på söndag morgon och utanför sitter ice cube på en stor häst och leker spöa rodney king med den stora skillnaden att din stackars lekamen nu agerar LA-nigga och ice cube är ridande polis-rasist. say what?

bensinpriset hit och bensinpriset dit... börja cykla! eller ta åtminstone bussen, ska det vara så svårt? och alla bussar går ju på etanol nuförtiden så då har du möjlighet leka lite lokal miljökämpe a´la gustav fridolin till på köpet.

jag ska berätta en hemlighet, ni vet hur vi alla kommer att gå under eller hur? fågelinfluensan, eller fågelflunsan som jag arbetar på snart ska accepteras av folk som den gängse benämningen av viruset, knackar på dörren med mössan i handen förstår ni go´vänner. vi snackar en dödlighet på 80% per smittad människa och vi har ännu inget bra vaccin mot det. kom ihåg var ni hörde det först. nåja, det var med allra största säkerhet inte här men vad va det jag sa iallafall. inte hjälper det mot ryktet som luftburna smittobärare fåglar fått bära since the dawn of time heller, de får ta all skit de stackarna. om det inte vore för den där duvan som flög in i mitt ansikte och förstörde mina nya fina solglasögon på markusplatsen -91 skulle jag nästan tycka synd om dem.

ännu en dag när jag fick skit för att jag gjorde vad jag bedömde som rätt.

jag blir så trött på politiska diskussioner som går ut på att dissa George W för vilken stor idiot han är, som om jorden skulle vara en replika av edens lustgård om den där andra pajsaren hade vunnit valet. han med sin ketchup-fru, jäkla kommunist till att kunna prata några olika språk. ge er på några ännu lättare offer vet ja! varför inte danskar, sandra bullock, kristi brud, jamba, folkpartiet, tunneln genom hallandsåsen, idol 2004, idol 2005, långa flygresor, turistfällor eller påvens påvebil för guds skull.
Nej stå på dig George säger jag! Heja!

nu ska jag baka lite, det blir antingen kladdkaka eller toscakaka. eller både och.

2 Comments:

At 9:51 em, Anonymous Anonym said...

haha du bara skriver att du ska baka för att det är en sån jävla brudmagnet! :p

 
At 7:12 em, Anonymous Anonym said...

jag hade en gång en båt. med segel o ruff o köl. den skämtaren på nördfestivalen där europe idolerna spelade e så grym. pepphöjare.

 

Skicka en kommentar

<< Home