torsdag, september 15, 2005

evigt solsken av det fläckfria sinnet

ojojoj som jag gillar eternal sunshine of the spotless mind, sett den två gånger på en halv vecka nu. nån som vill va med? jag bjuder på kanelbullar och lådvin.
från och med att de börjar skruva i stackars jims hjärna och visa honom sina gamla minnen av clementine när han sitter i den där 'hej, jag permanentar mitt hår 50s-stylee'-fåtöljen fram tills att huset rasar samman är helt underbart. fantastiskt bra. men det är klart, det är ju charlie kaufman och har man tidigare gjort being john malkovich så har man ju påsen så jävla fylld med de mest förtrollande glänsande kulor du kan tänka dig. har lyssnat på jon brions bidrag till soundtracket nu flera dagar i rad. Jim Carrey kommer ha Bill Murrays gubbcred om 15-20 år.

eazy-e är skön. hockeymasken! hockeymasken! från att i slutet av 80talet ha ingått i N.W.A. med dre, cube och grabbarna till att fucka upp det med skivbolaget så att dre och cube drar efter straight outta compton. killen börjar ordkriga med dre och signa lite egna pseudo-stjärnor (H.W.A= Hoez with attitude, jag menar fantasiproblem? någon?) till nästa steg där han försvarar en av poliserna som spöade upp rodney i L.A och därefter följer upp det med att betala för att få delta i fundraiser för republikanerna. snacka om att förlora sin streetcred. sen blev det ju inte bättre av att föll under bilan för bödeln AIDS -95 heller.

såhär med facit i hand undrar man ju vem som kan koras till moralisk vinnare i bråket med dre...
iallafall, lyssna på Eazy-e´s Hit the hooker and remember the good times. i know i will.

skicka en vibb!

1 Comments:

At 3:21 em, Blogger fred phelps said...

jag gillar dig men jag skulle älska om fler än du skulle våga skriva här.

 

Skicka en kommentar

<< Home