måndag, juni 04, 2007

rysk ingenjörskonst


Jag gillar ju thunderbird så mycket mer när det är bakåtsträvare som utformat deras ikoner. Jag älskar att de har valt att symbolisera inställningar med lite olika spakar. 5 arbetsdagar i veckan väljer jag att styra hur datorn skall arbeta medelst några spakar, de ska gärna vara fästa på en vägg också, som man får dra upp och ner beroende på vilken kombination man är ute efter. det är lite så jag tänker mig att rymdracets två kombattanter arbetade på det glada 70talet. man fick ju alltid höra att det ryssarna var grymma på var att finsnickra till mekaniken som styrde rymdskeppen (medan jänkarna var grymma på allt annat), jag tänke mig alltid att det var håriga ryssar som nånstans i en rymdstation däruppe stod och drog i sina spakar upp och ner, upp och ner, hela dagarna i ända.

Hassan har varit ännu mer oregerlig denna helgen, hans senaste trick var att ge mig ett långt rivsår längs halsen. när folk frågar säger jag att jag ramlade i trappan (och ser förlägen ut).

mindre än 3 arbetsdagar kvar nu.