lördag, april 14, 2007

mexico city

hej alla
inatt (svensk tid) kom jag fram hit till mexico C. flygresan gick bra, sa grymt trakig bara!
stranger than fiction slog faktiskt mina forvantningar medan bobby inte nadde upp till dem.

var sa grymt trott nar ja kom fram, klockan var 18 lokal tid (3 svenska tid) och ville bara sova. gick till luggage claim o skulle hamta mitt bagage men gissa hur forvanad jag blev nar det visade sig att mitt bagage inte skulle komma pa bandet.
gickk till air frances kundtjanst o skulle kolla laget och hon meddelade att de hade envisats med att skicka mitt bagage hela vagen till guatemala city, forhoppningsvis dyker det upp pa flygplatsen nar ja kommer dit i eftermiddag (runt midnatt svensk tid).

vaknade tidigt imorse o kom fram till att det vode grymt trakigt att vanta har pa terminalen helña dagen sa ja tog chansen och akte tunnelbana in till centrala stan. jattespannande! jag tog det vansinnigt lugnt och forsiktigt o har sitter ja pa flygplatsen igen trygg och unharmed.
det var coolt i stan, var o kollade pa diego rivieras enorma vaggmalningar, tog kort pa katedralen och strosade runt pa bakgatorna dar de bara fanns verktygsaffarer och gatuforsaljer. anda mkt spannande.

jo jo en sak till, vilken lyxlirare man ar. var ju sa trott inatt att orkade inte hitta en bank att sova pa, sa ja tog in pa hilton. vilken lyxlirare man ar :)

mexarna ar trevliga (till mitt ansikte iallafall), har fatt saga "no hablo espanol" hur manga ggr som helst o da blir det mest pekande. funkar bra.

nu vet ni att jag ar framme i tryggt forvar iallafall.

kram och hej!

6 Comments:

At 12:40 fm, Anonymous Anonym said...

hej där broooorsaan! jag e avundsjuk så jag ungefär vill kräka på mej själv, el dig, ka inte riktigt bestämma, så jag gör varken eller. Skönt att höra att du kom fram treyggt, trots fredagen den 13, som nu e över. hoppas du får de grymt kul dörborta, de e du värd, tänk inte på nåt här hemma, bara njut av livet,tempot,musiket,stämningen,värmen,vädret, folket och SEMESTERN rent allmänt! saknar dig redan här hemma, speciellt efter mi fenomenala malmövistelse! Nu ska jag lägga mig efter lute för många coronas, men jag e lika glad ändå, inte som dig dock, men yeye min tid komme rväl!!! massa KRAMAR och hälsa annypanny!!!!kraaaaaaaaam!!!!!

 
At 12:42 fm, Anonymous Anonym said...

fressten ikväll när vi satt å partajsade så upptäcke jag ett nytt partytricks jag har, kan säg massa ord baklänges utann att ens tänKA....PÅ BESTÄLLNING DESSUTOM..KRÄVS NOG DOCK ETT PAR ÖL, MEN ÄNDÅ, TUFFT!!!!ojsan versaler..jaja klem!

 
At 1:32 em, Anonymous Anonym said...

Gött mos att du är framme. Spännande det där med ditt bagage, får se om det dyker upp eller ej./din Bombadill

 
At 8:53 em, Anonymous Anonym said...

Hej Magnus!
Hoppas den fruktansvärd tråkiga flygresan är värd besväret för allt gott, roligt, spännande och minnesrikt som du redan har påbörjat att uppleva på din resa!
I bästa fall har du nu fått ditt bagage och förhoppningsvis du hittade Anna i Antigua.
Tack för senast, chokladkakan du hade bakat var jättegod. Du är en toppenkille!
Allt gott! Kram / svärmor

 
At 10:12 fm, Anonymous Anonym said...

PHONE CALL FOR MICKE WALLENGREN!

Inte bara danskarna röker överallt. Italienare också. Allra mest röker de när de kör scooter och pratar i mobil samtidigt som de tutar hejdlöst. Det var i vilket fall som helst riktigt jävla skönt i Rom. Hoppas världens vänstra sida är lika soft!

Grymt besviken att du inte bygde koja på flygplatsen ala Tom Hanks. Åka in till stan? Bourgeois poser!

 
At 9:07 em, Anonymous Anonym said...

Hej Brorsan!. Idag firar vi min födelsedag. Kompisarna från skolan fick hänga med hem och bjödspå drinkar och tårta! Kramar från Joakim

 

Skicka en kommentar

<< Home