måndag, juni 11, 2007

notarie från arbetsförmedlingen

Hemma igen, jo jag överlevde men det var inte på långt när!


det är intressant att sitta och vänta mer än 5 minuter i arbetsförmedlingens soffor, man får njuta av bakgrundsskvalet av en man som skäller på tjänstemännen som en bandhund över uteblivna försäkringspengar vilket i sin tur gav en negativ effekt på hans möjlighet att betala såna saker som

- hyra
- mat

han var arg (kan man säga) och ställde tjänstemannen personligen till svars.
alla satt och lekte nej-jag-hör-inte-och-vet-inte-alls-som-försigår leken, en kvinna med utländsk brytning (som om det hör till saken) tog tillfället i akt att häva ur all sin bitterhet över en annan stackare som mest råkade sitta bredvid:

- fotbollspelare tjänar 40 mille om året, det hade hon sett på tv och är det inte en sjuk värld?
- alla svenska bara sitter o håller käften, utomlands skulle det demonstrerats. jo minsann, som det skulle demonstrerats!
- ryktet hon förmedlade medelst viskningar sade att plocka jordgubbs-branchen upplevde en smärre boom just nu, var det någon kort man skulle lägga sina ägg i så var det jordgubbskorgen.


kort sagt så var det jävligt mycket bitterhet på ams idag.

nej nu ska jag lyssna på mass influence - a yo atlanta ya on, kan det vara nåt?

1 Comments:

At 3:23 em, Anonymous Anonym said...

Jaa hallå, nu är det min tur att resa. Jag ska ut i vida världen! Nu är M på hultsfred och du får lycka till med jobben... och jag ska också börja söka jobb snart..snart >_<

 

Skicka en kommentar

<< Home