onsdag, juni 09, 2010

Anna tippar VM, gruppspel

I ett härligt potpurri (stavning?) av attityd, internationella konflikter, historierevisionism och förutfattade meningar ska vi här bygga upp VM-peppen genom att låta vår kära Anna Olsson tippa utgången av turneringen.
Vi börjar med gruppspelet så får utslagsomgångarna följa senare:
-----
Grupp A:
Sydafrika, vin är gott men hallå...
Mexico,
jag gillar Mexico. Lika mkt/lite som de har problem med maffiosos och knarkhärvor, lika mkt/lite har Sydafrika ställt till det för sig själva, särskillt de vita. Så dom får inte mkt stöd av mig eftersom Mexico är fantastiskt och SA inte är det...
Frankrike
, varför skulle frankrike få vinna? Champange o ost i all ära men sen när kan mitt samvete med att stödja uppsnoffsade vita som tror dom betyder mer än andra?
Uruguay
, för köttet.

AO vidare: Mexico och Uruguay
-----
Grupp B:
Argentina, köttet, vinet och rätt attityd.
Nigeria, förstår man inte hur aids fungerar, vad har man då för rätt att vara bra på fotboll?
Sydkorea, de är väl en ok demokrati nu? Dessutom har jag för mig att de är duktiga på fisk. Och jag gillar fisk.
Grekland, tja. Vacker ö-värld men jag var ju tvungen att välja bort nåt. Min erfarenhet av grekerna i sig är inte särskillt trevlig, har aldrig träffat en sydkorean liksom. dessutom verkar Grekland lite för naiva vad gäller pengar...

AO vidare: Argentina och Sydkorea
-----
Grupp C:

England, Dom e ju superduperblåa, vad tänker man då med? röven?
USA, ingen kommentar.
Algeriet, har inte dom inbördeskrig eller nåt? samma här alltså; kan man itne ta hand om sina egna, vad ger en då rätten att få lysa i fotboll (eller nåt annat värdelös påkommen skit för den delen)
Slovenien, 1: vackert land, 2:inte anmärkningsvärt stora idioter (alltså inte särskillt blå), 3: har släkt där.

AO vidare: USA och Slovenien
-----
Grupp D:
Tyskland, inte för att nån har kommit över 2:a världskriget men jag tycker om Tyskland nu. Dom försöker så mycket liksom, fast på sitt sätt.
Australien, överskattat som in i helvete
Serbien, se Slovenien. fast nä, ingen släkt här.
Ghana, se Algeriet, Nigeria

AO vidare: här kör Olsson helt enkelt över FIFA samt all samlad nutida fotbollsexpertis och väljer att enbart låta ett lag gå vidare, Tyskland. Detta resulterar att Slovenien i sin åttondelsfinal får fritt respass till kvarten. går det så går det!
-----
Grupp E:
Holland. rasister o blånäsor är inget för mig. Att landet är frikostigt på andra vis är en helt annan femma men väger inte alls upp blånäsorna.
Danmark. märklig politik sen 2004 eller va d nu var, men HALLÅ, jag är skåning och jag älskar danmark.
Japan. har dom ens fotbollsspelare? Dom är ju så små? Japans framgång inom logistiskt tänkande tillsammans med vacker natur och och god fisk gör att det är helt OK att gå vidare.
Kamerun, se algeriet, Nigeria, ghana. dessutom är jag inget fan av kvinnlig omskärelse och bröstförstörelser.

AO vidare: Danmark och Japan
-----
Grupp F:

Italien, berlusconi.
Paraguay, vet ej men det ligger iaf i sydamerika och jag gillar ju sydamerika.
Nya Zeeland, njae. Ligger för nära australien.
Slovakien, här får jag nog säga samma som till Slovenien utöver släkten då.

AO vidare: Paraguay och Slovakien
-----
Grupp G:
Brasilien, baile funk, nötkött o portugisiska!
Nordkorea, eh?
Elfenbenskusten, Afrika har överlag ingen rätt att få vara med på sånt här alltså. De har itne fått tillräckligt tid till att ta hand om sig och har fått på tok för lite hjälp med det dessutom. Det märker du i mina tidigare argument. Jag ser inte sånna här skittillställningar är någon fördel, hjälp eller bra sätt att komma på fötter för ett land. Sköter man inte sig får man inte vara med, det vet ju till o med ett barn. Dessutom gillar jag inte alls han den där Svennis, han verkar vara något av ett svin. Som alla andra vita i afrika då iof..
Portugal, portvin, portugisiska och trevligt folk (har ja fått för mig).

AO vidare: Brasilien och Portugal
-----
Grupp H:
Spanien, ingen nyhet att jag gillar go mat o vin.
Schweiz, inget fan av fancy klockor.
Honduras, inte samma som afrika, men nästan; har blivit /är alldeles för utnyttjade för att kunna sköta om sina egna ännu.
Chile, vet inte riktigt varför. får man säga vin igen?

AO vidare: Spanien och Chile
-----

Så det var gruppspelet. Vissa överraskningar har det bjudits på, tänker främst på Holland, Italien och arrangörsmissen relaterat till vidarekvalificering från Grupp D men vi har många godbitar kvar!

Missa inte.