torsdag, juni 28, 2007

antiklimax


Jodå så att idag klarade jag slutligen den sextone och sista kolossen i Shadow of the Colossus till PS2. så när jag är färdig förväntade jag mig något av en klang och jubelföreställning i form av att bruden skulle bli återuppväckt från de döda och någon förklaring till själva plotten. så händer följande:
* en pajsare med eyes wide shut-mask ränner in i slottet och förbannar mig.
* jag förvandlas till ett monster som pajsarens vakter börjar lira sina små puny pilar på, jag svingar förgäves mina nya håriga labbar efter dem men de springer iväg och låser dörren. Utifrån!
* Jag blir vanlig igen, något svart sugs ur mig, jag trillar ner i en brunn, hela skiten lyser upp och upp vaknar jag som en liten bebis med djävulshorn på huvudet. (en fågel viskade i mitt öra att detta var ICO-relaterat.)
* eftertexter


så då sitter man ju där som ett fån och undrar vart de där 8-9 timmarna (effektiv speltid!!) tog vägen.


nu ska jag och Hassan räkna mina böcker istället (Mental note: 113), förhoppningsvis blir det några minuter över för Sudoku innan frugan kommer hem.